domingo, 25 de mayo de 2014

RÍO QUIROGA DENDE A DESEMBOCADURA ATA A RIBEIRA DE ABAIXO

"Exacto. Abrir los ojos es lo único necesario. El corazón miente y la mente engaña, pero los ojos ven. Mira con los ojos. Escucha con los oídos. Saborea con la boca. Huele con la nariz. Siente con la piel. Y sólo luego piensa y así sabrás la verdad." Juego de tronos. Canción de hielo y fuego.
Onde se equivocaron os pasos?
Paseo tranquilo cos pés mollados para ver o río dende dentro. Algún día fomos río... Augas azuis, leito areoso, sorriso verde, calor... no río Cabriel, lembras? A maioría ignora como son os ríos cando non podemos velos, cando se agachan aos ollos indiscretos... alí, fríos, cegos, coa súa salmodia que ameaza con facernos tolear; a humidade nos osos e na pel... contáchesme unha historia tan incrible que desgarra.
Ao velas noto un calor ancestral a medida que ascenden.
Cando vas a deixar de fotografar co móbil? Clama o trasno na miña cabeza. Os miles de clics non tiveron a culpa.
Xa... pero... imaxes, versos... si, as palabras.

"Exacto. Abrir los ojos es lo único necesario. El corazón miente y la mente engaña, pero los ojos ven. Mira con los ojos. Escucha con los oídos. Saborea con la boca. Huele con la nariz. Siente con la piel. Y sólo luego piensa, y así sabrás la verdad." Juego de tronos. Canción de hielo y fuego.
¿Dónde se equivocaron los pasos?
Paseo tranquilo con los pies mojados para ver el río desde dentro. Algún día fuimos río... Aguas azules, lecho arenoso, sonrisa verde, calor... en el río Cabriel ¿recuerdas? La mayoría ignora cómo son los ríos cundo no podemos verlos, cuando se ocultan a ojos indiscretos...allí, fríos, ciegos, con su salmodia que amenaza con hacernos enloquecer. La humedad en los huesos y en la piel... Me contaste una historia tan increíble que desgarra.
Al verlas noto un calor ancestral a medida que ascienden...
¿Cuándo vas a dejar de fotografiar con el móvil? Clamó el duende en mi cabeza. Los miles de clics no tuvieron la culpa.
Ya... pero... imágenes, versos... sí, las palabras.
















domingo, 11 de mayo de 2014

POLOS CAMIÑOS DO CAROCEIRO E FERRADAL OU DA CALEIRA: OUTEIRO-VILARMEL-RUGANDO-PARADASECA-PONTE SOLDÓN

Unha vez máis non podo empezar doutro xeito: "Más allá de cualquier idea de buenas o malas obras se extiende un campo. Nos encontraremos allí..." . Jalaluddin Rumi.
Aquí, agora, o campo pode ser este... percorrelo en silencio e agradecer a vida. Despois, cando sexa, verémonos nun moito máis extenso e máis verde rodeado de montañas coroadas de branco.
Dende o mesmo campo dos bolos do lugar de Outeiro, cruzando o río Soldón, que ven de nacer val arriba, éntrase en algo semellante ao mar Dothraki  con uces de varias cores que recenden a mel na primavera e desprenden o murmurio  de millóns de abellas. Baixo a fervenza estacional do Caroceiro, unha vez superado o regato que baixa de Rinán... sendeiro serpeante debuxado sobre lousas pulidas nun mar interior dende o que, si, tamén se escoita o mar salgado de afora... Vilarmel, Rugando co apagado son metálico dos ferróns. Paradapiñol, arroios que baixan rápido de Ceireixido e Fiais, pasar por alí invita a sumirse nunha bruma de espuma das fervenzas inexistentes que tratan de penetrar na lousa impenetrable, ponte do Frade,  tremente por pernas trementes... caleira de Paradaseca e túnel de Pena Furada, antigüidade en estado puro abandonada como os círculos máxicos de pedra para reter o mel, o mel, o mel... -xa trasno, a mesma que viaxou ao sur con centros de verbas doces. Paradaseca, ruxido do ferro que non cesou na de Gorgueira e abrigo de Ricopete, non sabería que dicir. O río Soldón remata na ponte, onde se iniciaron os cadernos da vertixe, ao chocar contra o tranquilo Sil.
Ves?

Una vez más no puedo empezar de otro modo: "Más allá de cualqier idea de buenas o malas obras se extiende un campo. Nos encontraremos allí..." Jalaluddin Rumi.
Aquí, ahora, el campo puede ser este... recorrerlo en silencio y agradecer la vida. Depués, cuando sea, nos veremos en uno más extenso y más verde rodeado de montañas coronadas de blanco.
Desde el mismo campo de los bolos del pueblo de Outeiro, cruzando el río Soldón que acaba de nacer valle arriba se entra en algo similar al mar Dothraki de brezo de varios colores que huelen a miel en primavera y desprenden el susurro de millones de abejas. Bajo la cascada estacional del Caroceiro, una vez sobrepasado el arroyo que baja de Rinán... sendero serpenteante dibujado sobre losas pulidas en un mar interior desde el que..., sí, también se escucha el mar salado de afuera... Vilarmel, Rugando con el apagado sonido metálico de los "ferróns". Paradapiñol, arroyos que bajan rápido de Cereixido y Fiais, pasar por allí invita a sumirse en la bruma de la espuma de cascadas inistentes que tratan de penetrar la pizarra impenetrable, "ponte do Frade" temblorosa por piernas temblorosas... calera de Paradaseca y túnel de Pena Furada, antigüedad en estado puro abandonada como los círculos mágicos de piedra para retener miel, miel, miel... -ya duende, la misma que viajó al sur con cientos de dulces palabras. Paradaseca, ruido de hierro que no cesó en la Gorgueira y abrigo de Ricopete, no sabría que decir. El río Soldón se acaba en el puente, donde se iniciaron los cuadernos del vértigo, al chocar contra el tranquilo Sil.
¿Vienes?


Rego e fervenza do Caroceiro preto de Outeiro

A Cruz de Outeiro  e val do río Soldón

Val do río Soldón dende o camiño do Caroceiro


Val do río Soldón dende o camiño do Caroceiro a punto de cambiar á vertente do rego de Vilarmel
Vilarmel e val do regato de Vilarmel

Monte de Vilarmel

Fervenza no rego de Vilarmel


Camiño Ferradal ou da Caleira preto de Paradapiñol

Camiño do Ferradal ou da Caleira entre Rugando e Paradapiñol

Camiño do Ferradal ou da Caleira entre Rugando e Paradapiñol

Val do Soldón e Paradapiñol dende o camiño Ferradal ou da Caleira

Río Soldón baixo a ponte do Frade

Ponte do Frade dende o río Soldón

Formacións características (orellas de lobo) en Rocaboa, sobre o río Soldón

Val do río Soldón con Rocaboa ao fondo dende o camiño que vai dende Pena Furada a Paradaseca

lunes, 5 de mayo de 2014

LAGUNA DE LAS VERDES Y PICO DE CHABUEZOS DESDE TORRE DE BABIA

Sólo son pasos, unos cuantos pasos más en los que se asume que el último giro ya fue...

Pinchar aquí para descargar archivo .kmz.
Pinchar aquí para descargar archivo .gpx.

Peñas de la Cervata y majada de las Verdes

Cascada de Treméu


Valle de la laguna de las Verdes. Izquierda a derecha: peña Chana, puerta de la sierra y peña los Años



Laguna de las Verdes y aguja de las Coloradas



Laguna de las verdes, contrafuerte del Montiguero y agujas de la colorada

Valle de las fuentes del Sil

Ubiñas

Fuentes del Sil, peñas de la Cervata y peña Orniz


Ubiñas

Bajando por la ladera sur de las peñas de la Cervata